Mobilitási Csomag második hullám


Mobilitási Csomag második hullám

Mobilitási Csomag második hullám

Idén a második szakaszba lép a Mobilitási csomag, így az augusztusi időpontig újra számolni kell a kötelező tachográf cserével.

Az EU I. mobilitási csomagjában foglaltaknak megfelelően az új intelligens tachográf (2. változat) bevezetése a 3,5 tonna feletti, határon átnyúló forgalomban használt járművekre 2023-tól kezdődően három szakaszban történik: A 2023. augusztusi kezdettel csak az újonnan nyilvántartásba vett járműveket kellett felszerelni a DTCO 4.1  készülékkel. 2024 végére a meglévő európai flotta nagy részének fel kellett keresnie egy műhelyt, hogy a régebbi, első generációs analóg vagy digitális tachográfokat új készülékkel cseréljék le. Most az iparág az utolsó átállítandó járművekre összpontosít - nevezetesen azokra, amelyek jelenleg még az intelligens tachográf első verziójával, például a DTCO 4.0 vagy 4.0e készülékkel közlekednek.

A tavalyi tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy sok flottaüzemeltető szereti röviddel a határidő előttre hagyni a cserét - és akkor nehézségekbe ütközik, hogy időben kapjon időpontot a műhelyben a járművének. Pedig az előre tervezéssel nemcsak időt, hanem pénzt is lehet spórolni.

 

A késedelem nem véd meg a szankcióktól!

Ne hagyja az utolsó pillanatra! A hatóságok a 2025. augusztus 19-i határidő lejártával súlyos bírságokkal sújtanak minden olyan járművet, amelyet az új, második verziójú intelligens tachográf nélkül találnak. Ez azt jelenti: akár 1500 euró Németországban, vagy akár 4400 euró Hollandiában - minden egyes szabálysértésért. Egyes országokban még a jármű lefoglalásával vagy akár börtönbüntetéssel is fenyegetnek. És mivel a DSRC RP-technológia különösen megkönnyíti a hatóságok számára a járművek ellenőrzését, a távoli teszteléssel jelentősen megnő a valószínűsége annak, hogy bármilyen hibát vagy hiányosságot észlelni tudjanak.

 

Különösen hatékony: utólagos felszerelés az időszakos tachográf-ellenőrzés során

Ezzel a tudással most már időpontot egyeztethet a műhelyben. Ha pedig jól ismeri a flottáját, akkor ezzel pénzt takaríthat meg. A tachográf utólagos beépítése különösen hatékony, ha a német közúti közlekedési törvény (StVZO) 57b. §-a szerinti kötelező kalibrálással  kombinálják. De jobb, ha minél hamarabb időpontot egyeztet a műhelyben, és biztos lehet benne, hogy a határidő lejárta után is folytatni tudja a nemzetközi árufuvarozást.

Érdeklődjön a VDO partnerműhelyeinknél a rendelkezésre álló kapacitásokról, és gondoskodjon a második verziójú DTCO 4.1 intelligens tachográfra való kötelező átállásról most. Keressen egy műhelyt az Ön közelében itt !

Időpontfoglalás